2014-nu: IPD opleidingen Utrecht/Maastricht

Functie docent bouwkunde voor  IPD Opleidingen

Makelaars en taxateurs in opleiding  stoom ik klaar voor de examens SVM NIVO.  Ze krijgen in korte een compleet lessenpakket algemene bouwkunde te verwerken, bestaande uit: bestek en tekeningen, bouwfysica, mechanica, materiaalkennis, detaillering, wet- en regelgeving, onderhoud en gebreken. Het is een pittige opleiding en vraagt veel zelfstudie van de studenten en ook van de docent.
Ik voel me erg thuis voor de klas met zeer gemotiveerde studenten. De creatieve lessen bereid ik steeds grondig voor en plaats daar veel praktijkervaringen van mij zelf in. Soms doe ik een praktijkproef om een abstract gegeven van bijvoorbeeld dampspanning te kunnen aantonen.

Het mooie om als senior bouwkundige les te geven, is dat je zonder problemen dwarsverbanden kunt leggen tussen de vele verschillende items in de lesstof. Op de meeste vragen van de studenten kan ik diepe en brede antwoorden geven. De studenten waarderen dit dan ook.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

IPD logo

Wil je weten wat de studenten zelf van Arie’s lessen vinden?  Klik dan op: getuigschriften

Over Arie van Kuijk

architect & docent bouwkunde Arie is werkzaam als architect, bouwkundige en als docent bouwkunde op MBO en HBO. Kortom hij combineert Vakmanschap met Meesterschap!
Galerij | Dit bericht werd geplaatst in onderwijs, projecten en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op 2014-nu: IPD opleidingen Utrecht/Maastricht

  1. F.T.W. Schaepkens van Riempst zegt:

    Goede leraar!

Geef een reactie

