2012-2013: opleiding tot docent bouwkunde & stage

De studie

In juli 2013 ben ik afgestudeerd op de Fontys Pedagogische Technische Hogeschool (PTH) in Eindhoven als 2de graads docent bouwkunde.  Hans Hofland verzorgt er razend interessante lessen. Deze opleiding heb ik afgerond met een scriptie waarin onder andere mijn 8 competenties voor het leraarschap worden aangetoond en aangevuld met studies naar: de Krachtige Leeromgeving; Didactisch Onderzoek naar de digitale leeromgeving; de school versus de aankomende Wet op Passend Onderwijs 2014 (zorgleerlingen) en een onderzoek naar het Adolescentenbrein en –gedrag.  Mijn eindscriptie is gewaardeerd met een cijfer 9.

De stage

Als stageplaats heb ik het Summa-College /bouw & infra   in Veldhoven gehad. Hier gaf ik lessen in moderne architectuurgeschiedenis en bouwkunde aan BOL4-leerlingen.  Daarnaast zorgde ik voor begeleiding van de leerlingen, het opstellen van een lesprogramma en lessen, toetsen, beoordelingen en didactisch onderzoek. Ik voelde me direct thuis op school voor de klas, tussen de collega’s en leerlingen.  In het onderwijs kan ik ook mijn creativiteit kwijt. Samen met de nieuwste media kan ik onderhoudende lessen samenstellen.  Ik krijg een kick als ik die jongelui enthousiast kan maken voor het mooie vak van bouwkunde en architectuur. Ik ben in een erg goed team van docenten terecht gekomen, die me hartelijk in hun groep opnamen. Mijn begeleider op het Summa is Maarten Bijenhof. Mijn stage is beoordeeld met een cijfer 8.

Juni 2014: Arie ontvangt op de Fontys PTH zijn bachelor bull voor docent bouwkunde. (rechts PTH docent Hans Hofland)

Juni 2014: Arie ontvangt op de Fontys PTH zijn bachelor’s bul voor docent bouwkunde. (rechts PTH docent Drs. Hans Hofland)

Over Arie van Kuijk

architect & docent bouwkunde Arie is werkzaam als architect, bouwkundige en als docent bouwkunde op MBO en HBO. Kortom hij combineert Vakmanschap met Meesterschap!
Dit bericht werd geplaatst in onderwijs, projecten en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

