2000-2007: BV Architectuur en Stedebouw Kielen Hölzel Graat

Functies: architect, projectleider en opzichter

Mijn taken: studies, onderzoeken, pve, ontwerpen, tekenen, STABU-bestekschijven. begroten, aanbestedingen, meer- en minderwerkcontroles, bouwkwaliteitscontroles, bouwaanvragen. bouwbegeleiding. opleveren, bouwteam,externe opzichter voor diverse architectenbureaus en woningbouwverenigingen, mede-ontwikkelaar van het bureaukwaliteitssysteem ISO 9001 en stagebegeleider.

Wat een goede bureauorganisatie! BV Architectuur en Stedebouw (BVAS) is  voor mij het eerste bureau met een goed geoliede bureauorganisatie.  Dat is een verademing na een voorafgaande  carrière bij een aantal architectenbureaus, waar je als projectleider en architect hopeloos veel tijd kwijt bent met een rommelige bureauorganisatie en onduidelijke communicatie. Niets van dit alles bij BVAS!  Er wordt door het hele team een gesmeerd lopend bureaukwaliteitssysteem op poten gezet (BKS) en een dito documentenbeheer. Het blijkt geen extra lastige bureaucratische belasting op te leveren. In tegendeel; door een slimme structuur dient het vooral de helderheid, het gemak van de gebruiker en, niet te vergeten, de klant.

Alle facetten van de projecten: BVAS heeft ook de filosofie dat ieder projectarchitect met alle facetten van de projecten ervaring moet hebben en liefst ook zo veel mogelijk zelf doet. Hier bouw ik mijn ervaringen op met het schrijven van Stabu-bestekken, aanbestedingen en de financiële bouwbegeleiding. Ik maak de hele levensloop van projecten mee en dat geeft me unieke ervaringen.
Daarnaast is het een leuk team van mensen om mee samen te erken.

Veel van mijn werk komt van de GGZ Oost Brabant. Daarvoor doe ik  diverse renovatie- en nieuwbouwprojecten in Huize Padua en in Boxmeer. Overige interessante projecten zijn: een manege Wanroy en bedrijfsgebouwen aan de Maas en Rijn in Best.  Bureau Cees Dellebeke besteedt veel werk uit aan BVAS en voor hen leid ik het project Boelen Tandtechniek in Voerendaal en de (ver-)bouw van diverse villa’s.
Hieronder treft u een aantal projecten waar ik trots op ben:

Verbouwing van de Ontmoetingsruimte (OC) en het bedrijfsrestaurant
a/d Vlagberg in Huize Padua te Boekel  2005 – 2006

mijn taken: ged. ontwerp, technische uitwerking, bouwvergunning, stabu-bestekschrijven, aanbesteding, bouwbeleiding, bouwkostencontrole, oplevering etc.
verbouwing Ontmoetingscentrum & bedrijfsrestaurant  GGZ Huize Padua

verbouwing Ontmoetingscentrum & bedrijfsrestaurant GGZ Huize Padua

>> meer info over het project Ontmoetingscentrum & bedrijfsrestaurant GGZ Huize Padua

Renovatie Hoofdgebouw GGZ Huize Padua  2004-2005

Mijn taken: gedeeltelijk ontwerp, bouwvergunning, stabu-bestekschrijven, aanbesteding, bouwbegeleiding, bouwkostencontrole, opzichter, oplevering etc.
Het hoofdgebouw van de GGZ Huize Padua is een oud meesterwerk van architect Jos .Bedaux

Het hoofdgebouw van de GGZ Huize Padua is een oud meesterwerk van architect Jos .Bedaux

>>meer info over het project Renovatie Hoofdgebouw GGZ Huize Padua

Kantoren en bedrijvenpark Breeven, Best 2000-2002

Bedrijvencomplex met luxe kantoren op de hoek van de maas en de Rijn te Best

Mijn taken: technische uitwerking, bouwaanvraag, stabu-bestek schrijven, aanbesteding, bouwbegeleiding, etc.
entree luxe kantoren Breeven Best

entree luxe kantoren Breeven Best

>>>meer info over het project bedrijvenpark Breeven, Best

Kwaliteitscontroleur 120 woningen Ekenrooi 2003-2006

mijn taken: kwaliteitscontroleur in werkvoorbereiding en bouwfase, trouble shooting en oplevering

Woningbouwvereniging HhVL en Ballast Nedam huren me voor 3 jaar in als kwaliteitscontroleur voor hun nieuwbouwwijk in plan Ekenrooi, Waalre. Een prachtfunctie. Ik screen de werkvoorbereiding en de uitvoering op de bouw. Ik signaleer vroegtijdig de problemen en kom ook  pasklare oplossingen aan.

Ekenrooi vrijstaande woningen van architectenbureau DiederenDirrix

Ekenrooi vrijstaande woningen van architectenbureau DiederenDirrix

>> meer info over de woningbouwprojecten in Ekenrooi

Extern opzichter nieuwbouw kantoor AGU 2005

Gedurende lange tijd  ben ik meerdere dagdelen per week opzichter voor   Sander Douma architecten uit Noord Holland, die me inhuurt bij BVAS voor hun nieuwbouw van het kantoor van AGU bij  Eindhoven Airport.

AGU Flight Forum Eindhoven

>>meer info over het project Nieuwbouw Kantoor AGU

 Onderhoud en renovaties  Woningbouwprojecten

mijn taken: projectleider, projectmedewerker, inventarisatie, opmetingen, toetsing, rapportage, bouwaanvraag
Renovatie woningen De Tempel Eindhoven

Renovatie woningen De Tempel Eindhoven

Voor de woningbouwverenigingen HhvL en SWS (beiden zijn nu samengegaan als “het Woonbedrijf”) heeft BVAS continu werkzaamheden te verrichten op het gebied van onderhoud, renovatie en nieuwbouw van woningbouw. Mijn werkzaamheden variëren hierbij als projectleider, inventariseren, opmetingen, herkennen van gebreken en risico’s (bv asbest en legionella) , aanpassingen tbv nieuwe regelgeving in bouwbesluit, brandveiligheid, arbo, kwaliteitscontrole, rapportage, opstellen van een onderhoudsplan et cetera.  Het betreft hier veel Eindhovense woningen in bijvoorbeeld: de Tempel, de Roosten, Tilburgseweg, Achtste Barrier, Don Boscohof, Dinant- Namenlaan, Spaaihoef, Lievendaal, Bezuidenhoutseweg en de Jaguarlaan.

logo-bvas
Naaste bureaumedewerkers: Jelle Kielen, Bob Graat, Koen Hölzel, Frank Holdrinet, Mark van den Berk, Theo de Rijk, Branka Blazic, Hanneke Rats, Lan van de Wetering en Astrid Morree de Groot.
Over Arie van Kuijk

architect & docent bouwkunde Arie is werkzaam als architect, bouwkundige en als docent bouwkunde op MBO en HBO. Kortom hij combineert Vakmanschap met Meesterschap!
Dit bericht werd geplaatst in projecten en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

